Podinspektor ds. inwestycji Referat Inwestycji (1/2 etatu)
wyższe techniczne, preferowane kierunki to budownictwo ogólne, inżynieria sanitarna;
Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:
1) wymagania formalne: obywatelstwo polskie, pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych, nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, nieposzlakowana opinia, dobry stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na zajmowanym stanowisku;
2) wykształcenie: wyższe techniczne, preferowane kierunki to budownictwo ogólne, inżynieria sanitarna;
3) staż pracy i doświadczenie zawodowe: nie jest wymagane;
4) umiejętności praktyczne: biegła obsługa Internetu, w tym poczty elektronicznej i komputera w zakresie podstawowych programów pakietu Office oraz ePUAP, umiejętność wykorzystywania technik komputerowych wspomagających projektowanie inwestycji i sporządzania dokumentacji kosztorysowej;
5) umiejętności psychospołeczne: samodzielność, myślenie logiczno-matematyczne, wyobraźnia, odpowiedzialność, odporność na stres, skuteczna komunikacja i komunikatywność, wysoka kultura osobista.
6) zakres wiedzy fachowej związanej ze stanowiskiem objętym naborem:
- ustawa o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków i przepisy wykonawcze do ustawy,
- ustawa Prawo budowlane,
- ustawa Prawo zamówień publicznych i przepisy wykonawcze do ustawy,
- ustawa Kodeks cywilny, ustawę o samorządzie gminnym, ustawę o pracownikach samorządowych,
- ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa o ochronie danych osobowych, rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
- rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- wiedza na temat przygotowywania i realizowania inwestycji i Aktualnej Strategii Rozwoju Gminy;
Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem:
1) wykształcenie: nie jest wymagane,
2) staż pracy i doświadczenie zawodowe: nie jest wymagane,
3) umiejętności praktyczne: zarządzanie dokumentacją techniczną,
4) umiejętności psychospołeczne: odporność na stres, umiejętność pracy w zespole,
- Do obowiązków i zadań pracownika należy zapewnienie sprawnej, skutecznej i optymalnej obsługi gminnej w zakresie inwestycji.
- Pracownik obowiązany jest znać i stosować w toku pracy powszechnie obowiązujące przepisy prawa regulujące funkcjonowanie gminy w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków pracowniczych, a także przepisy prawa regulujące wykonywanie zadań i obowiązków na zajmowanym stanowisku.
- Pracownik obowiązany jest do znajomości i przestrzegania obowiązujących wewnętrznych przepisów tj. w szczególności: statutu, regulaminu organizacyjnego, regulaminu pracy, polityki ochrony danych osobowych i informacji niejawnych, zamówień publicznych, oraz procedur kancelaryjnych i administracyjnych.
- Do obowiązków i zadań pracownika należy zapewnienie sprawnej, skutecznej i optymalnej obsługi gminnej w zakresie inwestycji.
- Pracownik obowiązany jest znać i stosować w toku pracy powszechnie obowiązujące przepisy prawa regulujące funkcjonowanie gminy w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków pracowniczych, a także przepisy prawa regulujące wykonywanie zadań i obowiązków na zajmowanym stanowisku.
- Pracownik obowiązany jest do znajomości i przestrzegania obowiązujących wewnętrznych przepisów tj. w szczególności: statutu, regulaminu organizacyjnego, regulaminu pracy, polityki ochrony danych osobowych i informacji niejawnych, zamówień publicznych, oraz procedur kancelaryjnych i administracyjnych.
- Do obowiązków w zakresie inwestycji wodno-kanalizacyjnych należy:
1) przyjmowanie wniosków i wydawanie informacji o wpisie do rejestru nowo wybudowanej przydomowej oczyszczalni ścieków;
2) zlecanie badań ścieków komunalnych z przydomowych oczyszczalni ścieków będących własnością gminy;
3) bieżąca współpraca z podmiotami zewnętrznymi, z którymi gmina podpisała umowę dzierżawy sieci, ujęć i zaopatrzenia w wodę,
4) realizacja i nadzór nad remontami i modernizacją ujęć wody i sieci wodociągowej,
5) realizacja zadań w zakresie budowy nowych odcinków sieci wodociągowej.
6) przygotowanie propozycji do planu budżetu gminy w zakresie rozwoju i utrzymania gminnej infrastruktury wodno-kanalizacyjnej;
7) organizowanie i prowadzenie zadań inwestycyjnych, remontów kapitalnych bieżących oraz modernizacja obiektów i urządzeń komunalnych w zakresie infrastruktury wodno-kanalizacyjnej;
8) kompletowanie materiałów przedprojektowych;
9) zlecanie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej na inwestycje i remonty wodno-kanalizacyjne z uwzględnieniem najkorzystniejszych warunków jej wykonania (opracowywanie przedmiarów robót, sprawdzanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej i kalkulacji itp.);
10) przygotowywanie dokumentacji i wyłonienie inspektorów nadzoru do poszczególnych zadań;
11) realizacja zadań w ramach funduszu sołeckiego, które obejmują remonty, modernizacje nieruchomości i obiektów wodno-kanalizacyjnych będących mieniem gminy;
12) przygotowanie poszczególnych prac pod kątem formalno-prawnym i sprawowanie nadzoru nad realizacją inwestycji wodno-kanalizacyjnych, a także sporządzanie dokumentacji inwestycyjnej i końcowe rozliczenie odebranej inwestycji materiałowo i finansowo oraz przekazanie do referatu finansowego;
13) organizowanie odbiorów inwestycji i remontów oraz udział w pracach komisji odbioru;
14) reprezentowanie gminy w procesie inwestycyjnym od przekazania placu pod budowę do ostatecznego rozliczenia;
15) nadzór nad inwestycjami w trakcie procesu inwestycyjnego pod względem zgodności z dokumentacją i wydanymi pozwoleniami na budowę (zgłoszeniami);
16) nadzór nad realizacją postanowień wynikających z zapisów gwarancyjnych;
17) organizowanie i uczestniczenie w przeglądach pogwarancyjnych;
18) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy;
19) rozliczanie zużycia materiałów i sporządzanie protokołów wbudowania materiałów zakupionych przez gminę do realizacji robót budowlanych i remontowych;
20) prowadzenie spraw związanych z dochodzeniami dotyczącymi kar umownych od uczestników procesu budowlanego;
21) realizowanie całokształtu spraw związanych z okresem gwarancji, rękojmi za wady;
22) wsparcie przy opracowywaniu projektów w zakresie pozyskiwania środków finansowych na realizację inwestycji wodno-kanalizacyjnych;
23) przygotowanie terenów pod budownictwo poprzez uzgadnianie projektów uzbrojenia w infrastrukturę techniczną;
24) realizowanie zadań związanych z przyjmowaniem zgłoszeń instalacji i eksploatacji przydomowych oczyszczalni ścieków oraz prowadzenie rejestru zgłoszonych przydomowych oczyszczalni ścieków;
25) nadzór nad prawidłowym działaniem przydomowych oczyszczalni ścieków, których właścicielem jest Gmina Jabłonna, nadzór nad bieżącym utrzymaniem przydomowych oczyszczalni;
26) prowadzenie i aktualizacja gminnej ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb);
27) prowadzenie spraw związanych z obsługą instalacji solarnych i fotowoltaicznych będących własnością gminy;
28) uzgadnianie spisów inwentaryzacyjnych.
8. Do obowiązków na stanowisku należy prowadzenie spraw dotyczących organizowania komunikacji lokalnej, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, szczególnie zgodnie z ustawą o transporcie drogowym, w warunkach wykonywania krajowego przewozu osób, prawem przewozowym oraz zgodnie z ustawa o systemie oświaty.
9. Współpraca z sołtysami w zakresie realizacji zadań zaplanowanych w ramach funduszu sołeckiego w zakresie zadań wynikających z zajmowanego stanowiska.
10. Współpraca z Referatem Księgowości i Budżetu w zakresie zapewniającym prawidłowe wykonanie budżetu Gminy w zakresie inwestycji.
11. Do obowiązków pracownika należy:
1) zachowanie należytej staranności przy czynnościach merytorycznych w zakresie: sporządzania, ewidencjonowania, przechowywania, ochrony i archiwizacji wytwarzanych dokumentów, dokumentacji i akt sprawy, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
2) przestrzeganie w toku pracy tajemnicy służbowej i skarbowej;
3) dostarczanie interesantom odpowiednich dokumentów, formularzy deklaracji oraz udzielanie fachowych porad w zakresie podległych zagadnień;
4) znajomość instrukcji obiegu dokumentów finansowo-księgowych i innych instrukcji wewnętrznych obowiązujących na stanowisku pracy;
5) znajomość i przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami;
6) prowadzenie korespondencji wymaganej odpowiednimi przepisami;
7) sporządzanie sprawozdań , zestawień, analiz, planów, prognoz i informacji w zakresie podległych zadań, w tym projektów uchwał, zarządzeń i umów;
8) przygotowywanie dokumentacji do kontroli wewnętrznych i zewnętrznych;
12. Obowiązkiem pracownika jest realizacja zadań w zakresie zamówień publicznych wynikających z wykonywanych obowiązków, w tym przestrzeganie ustawy prawo zamówień publicznych oraz wewnętrznych regulaminów i innych aktów prawa w zakresie zamówień publicznych.
13. Obowiązkiem pracownika jest współudział i współuczestniczenie w realizacji ustawowych obowiązków dotyczących kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem w zakresie zajmowanego stanowiska na zasadach określonych odrębnymi procedurami wewnętrznymi.
14. Obowiązkiem pracownika jest informowanie przełożonego o stanie załatwianych spraw, w tym o sprawach, które mogą mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie Urzędu.
15. Obowiązkiem pracownika jest wykonywanie innych prac doraźnie zleconych przez przełożonych wchodzących w zakres spraw ReferatuInwestycji albo Urzędu oraz zastępowanie w razie potrzeby innych pracowników ReferatuInwestycji na zasadzie wewnętrznych ustaleń z przełożonym.
16. Pracownik ponosi odpowiedzialność za terminowość, poprawność i zgodność z obowiązującymi przepisami wykonywanych obowiązków wynikających z niniejszego zakresu czynności.
17. Pracownik działa w granicach upoważnienia i pełnomocnictwa.
Wymagania dotyczące składanych dokumentów:
1) zgoda kandydata na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z naborem na stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Jabłonna oraz klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych- opatrzone własnoręcznym podpisem wraz z datą złożenia;
2) list motywacyjny – opatrzony własnoręcznym podpisem;
3) kwestionariusz osobowy kandydata ( oświadczenie osoby ubiegającej się o zatrudnienie w wyniku naboru na stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Jabłonna) - opatrzony własnoręcznym podpisem wraz datą jego wypełnienia;
4) oświadczenie kandydata o: pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych, o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe- dostępne do pobrania na stronie internetowej urzędu;
5) dokumenty poświadczające posiadane wykształcenie: kserokopia dyplomu, kserokopia świadectwa , albo kserokopie innych dokumentów wystawionych wg odrębnych przepisów;
6) dokumenty poświadczające dodatkowe kwalifikacje – kserokopie: zaświadczeń, albo certyfikatów o ukończonych kursach, szkoleniach, albo innych formach kształcenia dorosłych, kserokopie uprawnień, itp.;
7) dokument poświadczające niepełnosprawność- kserokopia orzeczenia o niepełnosprawności ( jeśli dotyczy);
8) dokumenty poświadczające staż pracy- kserokopie świadectw pracy w przypadku zakończonych okresów zatrudnienia albo zaświadczenia od obecnego pracodawcy w przypadku nie zakończonego stosunku pracy.
Wzór dokumentu, o którym mowa w pkt: 1,3 i 4 jest do pobrania w Biuletynie informacji Publicznej Urzędu Gminy Jabłonna pod adresem ( https://ugjablonna.bip.lubelskie.pl)
1) podstawowy system czasu pracy;
2) praca z monitorami ekranowymi;
3) praca wiążąca się z odpowiedzialnością ,zaangażowaniem czasowym i zadaniowym ,praca pod presją czasu, praca związana z bezpośrednią obsługą kontrahentów i interesantów praca wiążąca się z możliwością wyjazdów (kontrole, wizyty, wizytacje, itp.).
4) praca indywidualna i zespołowa.
W miesiącu poprzedzającym datę opublikowania ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.
Wymóg dla składanych dokumentów aplikacyjnych, to zamknięta koperta
z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko urzędnicze - Podinspektor ds. inwestycji”
Dokumenty aplikacyjne należy przesłać na adres:
Urząd Gminy Jabłonna
Jabłonna - Majątek 22
23-114 Jabłonna - Majątek
Termin składania dokumentów określa się na dzień 29.05.2020 r.
do godziny 15:30.
O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu Gminy, a nie data nadania.
W przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego pocztą elektroniczną na adres: gmina@jablonna.lubelskie.pl lub na skrzynką ePUAP Urzędu Gminy Jabłonna z dopiskiem „Nabór na stanowisko urzędnicze - Podinspektor ds. inwestycji” w terminie do 29.05.2020r.
Oferty, które wpłyną do Urzędu Gminy Jabłonna po wyznaczonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
O dalszych etapach naboru i sposobie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie. Informacja o wyniku naboru zostanie upowszechniona niezwłocznie po przeprowadzonym naborze przez umieszczenie na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Jabłonna oraz opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Jabłonna (https://ugjablonna.bip.lubelskie.pl).
Dodano do BIP dnia 20-05-2020 09:47:56